Saturday, August 21, 2010

Penjagaan Bibir

Tips penjagaan bibir


Dari dulu kak has memang mempunyai masalah bibir kering. Kering yang melampau hingga kulit bibir terkopek dan kadang-kadang hingga berdarah. Kak has tahu ramai wanita di luar sana mempunya masalah serupa dengan kak has.


Di sini kak has ingin berkongsi bagaimana kak has berjaya mengatasi masalah bibir kering setelah bertemu dengan Mary Kay.


Pertama sekali, bibir haruslah dicuci bersih dengan make-up remover. Ini untuk memastikan bibir bersih dari sisa-sisa gincu untuk hari itu. Jangan gunakan pembersih wajah untuk mencuci mekap mata dan bibir anda. Kenapa? Kulit di sekitar mata dan bibir lebih halus dari sekitar wajah yang lain. Jadi, ia adalah kawasan yang paling cepat menampakkan usia kita.



Mary Kay oil-free make-up remover adalah salah satu produk yang paling kak has suka. Ia membersihkan mekap mata dan bibir dengan begitu mudah dan tidak memedihkan mata. Tidak perlu tekanan yang kuat untuk membersihkan kelopak mata dan bibir yang hanya akan menyebabkan kedutan. Ini adalah produk pertama yang kak has miliki setelah diperkenalkan kepada Mary Kay.


Kedua, gunakan masker bibir. Pernah dengar masker bibir? Seingat kak has, hanya Mary Kay yang mempunyai produk sebegini. Fungsi masker bibir ini adalah untuk menanggalkan sel-sel kulit bibir yang telah mati. Hasilnya, bibir yang lebih merah semulajadi, lembut dan licin.


Ketiga, sapukan lip balm pada bibir anda sebelum lipstik.


Dan akhir sekali, sapukan creme lipstik jika anda suka.




Mary Kay Satin lips yang terdiri daripada lip mask dan lip balm. Lip mask ini membuatkan bibir kak has lebih merah, licin dan lembut. Manakala lip balm nya pula, memang lagi satu produk yang menjadi kemestian pada kak has.

Ini pula Mary Kay creme lipstik. Untuk bibir kering seperti bibir kak has, pilihan lipstik memang agak terhad. Kalau dulu, kak has cuma boleh menggunakan lipstik berjenama Christian Dior dan Bobbi Brown sahaja. Tapi kini, lipstik pilihan kak has adalah Mary Kay creme lipstik.
Kepada wanita di luar sana yang mempunyai masalah bibir kering seperti kak has, cubalah tips di atas ya. Insya'Allah berhasil.

No comments:

Post a Comment

Please leave a comment. Tinggalkan jejak anda di sini ya