Wednesday, January 13, 2010

SCC di Arau, Perlis pada 6 Disember 2009

MISI KE UTARA pada 5 dan 6 Disember 2009 Bahagian II

Tidak ketinggalan terimakasih yang tak terhingga buat Ayu .. kalau bukan sebab Ayu and the gang, kak Has pun tak sampai ke Utara no .. My dear Ayu, you are such a great hostess!!

Kak Nita, Nain, Ain dan Nani .. Kak Has seronok berjumpa you all yang begitu teruja dengan kehebatan produk kecantikan Mary Kay.

Ayu adalah antara pelanggan pertama kak has. Dia adalah seorang yang sungguh prihatin tentang penampilan dirinya dan yang menariknya, dia juga suka berkongsi apa saja termasuklah pengalaman Mary Kaynya bersama teman-teman. Kami bertemu di forum dan Ayu telah melayari blog kak has untuk mengetahui kehebatan produk kecantikan Mary Kay.
Kelas pertama yang Ayu hadiri adalah ketika datang ke Kuala Lumpur atas urusan keluarga. Tidak lama selepas itu, kak has telah ke Arau atas jemputan Ayu yang beriya-iya ingin berkongsi kehebatan produk Mary Kay yang telah digunakannya bersama teman baiknya. Ayu memang mempunyai ciri-ciri yang terdapat dalam diri mendiang Mary Kay Ash. Salah satunya adalah sifatnya yang suka berkongsi. Ayu sangat berpuas hati dengan perubahan yang telah dilaluinya semenjak dia menggunakan Time Wise basic set di samping oil-free hydrating gel dan masker. Disebabkan itu, dia telah mencadangkan teman baiknya Nain dan kak Nita untuk mencuba produk Mary Kay juga. Dengan kedatangan kak has ke Arau, Nain, kak Nita, Ain dan Nani telah berpeluang merasai kehebatan produk kecantikan Mary Kay melalui scc yang dihoskan oleh Ayu.
Nain yang menghadapi masalah kulit berjerawat dan kak Nita yang berkulit agak kering kini semakin berseri. Secara keseluruhan, mereka semua sangat berpuashati dengan scc yang telah kak has anjurkan dan setelah melihat perubahan pada Ayu, Nain dan kak Nita, semakin ramai yang teruja dengan kehebatan produk kecantikan Mary Kay ini.
Kepada Ayu, kalau ada lagi yang berminat dengan produk Mary Kay ini, dan kalau Ayu sudi untuk menjadi hos sekali lagi, just let me know ya ..





Ini wajah Nani .. lihat bibir bawah yang kelihatan lebih merah selepas dipakaikan lip mask. Memang teruja dibuatnya. Sesiapa saja yang mencuba lip mask ini pasti tertawan. Untuk Nani, kak has cadangkan botanical set formula 2 disebabkan kulitnya yang jenis kombinasi tetapi berjerawat. Nani juga boleh gunakan system for acne-prone skin untuk kulit berjerawat diselang-selikan dengan botanical set ya .. System for Acne-Prone skin ini agak mengeringkan dan disebabkan itulah, kak has nasihatkan penggunaan pelembab.
System for Acne-prone skin ini terdiri daripada pembersih, serum dan spot solution. Untuk diri kak has, kak has biasanya cuma gunakan spot solution saja untuk jerawat-jerawat nakal ni.






Lihat pula wajah sebelah kanan Ain yang telah dipakaikan masker .. kulit tampak lebih anjal, halus dan kurang berkilat. Disebabkan usia Ain yang masih muda, penggunaan botanical set mampu memperbaiki tekstur kulit Ain.




Ain selepas dimekapkan serba sedikit .. dah nampak cantik semulajadi. Ain cuma menggunakan medium-coverage foundation dan mineral powder foundation. Kulit kelihatan flawless saja kan!



Gambar ini diambil ketika kak has dalam perjalanan dari Kuala Perlis ke Arau untuk ke rumah Ayu. Sawah padi di mana-mana!
Gambar diambil pada pukul 8 pagi.




Ini pula gambar ketika dalam perjalan dari Arau ke Padang Besar pada jam 12 tengahari. Berhenti untuk mengagumi keindahan ladang tebu. Keadaan agak panas tapi mekap tetap maintain!!

No comments:

Post a Comment

Please leave a comment. Tinggalkan jejak anda di sini ya