Tuesday, September 18, 2012

Mary Kay Malaysia Seminar 2012

Mary Kay Seminar - acara tahunan yang dinanti-nanti oleh semua Perunding Kecantikan Mary Kay.
Waktu  inilah kejayaan dan segala usaha diraikan secara besar-besaran.  Pelbagai hadiah berupa cincin permata berlian,  Royal Reception,  Special Luncheon, trofi,  sijil penghargaan,  dan percutian disampaikan sepanjang Seminar selama dua hari itu.  Bukan sahaja pemenang anugerah yang diraikan tetapi mentor-mentor dan tenaga pengajar kursus yanng terdiri daripada Pengarah Jualan juga turut diberi penghargaan.  Itulah yang istimewa di Mary Kay.
 
 

Nama saya terpampang di sini!  Setelah setahun bergelar Pengarah Jualan Bebas Mary Kay,  saya telah berjaya meraih dua anugerah sekaligus,  atau dikenali sebagai Double Star Awards iaitu Anugerah Courts of Personal Sales untuk jualan peribadi dan Anugerah Circle of Achievement untuk mata terkumpul bagi unit saya.   Hadiah bagi Circle of Achievement saya tahun ini adalah pin bar emas yang akan saya sematkan pada jaket merah jambu saya dan sebuah trofi kristal.


 
Antara pemenang Double Star Awards.  Hadiahnya adalah sebuah trofi kristal yang sangat cantik dengan nama saya terukir di atasnya. Sangat istimewa kan?  Untuk Seminar 2013,  saya akan dapatkan Triple Star Awards pula.
 

Dan ini pula adalah antara 20 orang pemenang tertinggi bagi Court of Personal Sales kategori Pengarah Jualan.  Hadiahnya berupa sebentuk cincin berlian.  Wow! Itu adalah hadiah cincin berlian pertama saya setelah tiga tahun berkecimpung dalam bisnes ini.  Alhamdulillah.  Daripada perniagaan main-main,  kini telah memberikan hadiah yang sangat istimewa.  Bak kata Pengarah Jualan Kanan kami,  Datin Seri Norizan Azizan,  berapa orang wanita yang akan beli cincin berlian sendiri?  Dan bak kata Pengarah Jualan Kanan Eksekutif kami,  Maimon Jaafar,  suami-suami di Mary Kay sangat sayangkan isteri mereka kerana mereka tidak perlu lagi membeli cincin berlian untuk kami.  Hahaha .. bagus kan?  Apa pun,  saya amat bersyukur kepada Allah kerana dipermudahkan usaha saya membantu kaum wanita di luar sana untuk memperbaiki penampilan mereka.  Tahun ini,  saya akan dapatkan cincin kedua saya dalam jualan peribadi di Mary Kay.

 
Untuk pemenang Courts of Personal Sales, Courts of Sharings dan Circle of Achievement,  kami mendapat jemputan ke Royal Reception.  Semuanya bergaya macam tuan puteri.  Tema bagi Pam's Area tahun ini adalah merah,  bersempena dengan tema Fireworks kami.  Semangat yang berapi-api!!
 


On-stage recognition untuk pemenang Year of the Consistent Star Awards.  Ini bergambar di atas pentas ala-ala Korean la ni .. with lots of Love from us to you Mary Kay!!



Antara pemenang Year of the Consistent Star Awards yang telah mendapat jemputan untuk Special Luncheon.  Ini yang membezakan kami dengan yang gagal mencapai anugerah ini.



Lagi gambar bersama pemenang Year of the Consisten Star Awards dan Global Senior National Sales Director kami,  Pamela Fortenberry-Slate yang datang jauh dari Amerika Syarikat untuk Seminar kami.



Masih ingat majlis graduasi anda?  Berbeza dari yang ini kan?  Di Mary Kay,  kami diraikan di atas pentas.  Dengan lampu kamera bergerlapan.  Macam superstar rasanya.  Atau bagi anda yang tidak pernah merasa memakai jubah dan mortarboard untuk majlis graduasi,  anda berpeluang mendapatkannya di Mary Kay.  Menarik bukan?
 
 

Dan yang ini pula gambar bersama Pengarah Jualan Kanan kami dan Pam.  Cantik semuanya kan?
Seronok tengok gambar-gambar ini kan?  Semuanya tentang wanita dan semuanya ceria.  Begitulah juga dengan bisnes kami. 



Haa .. ini adalah impian setiap Pengarah Jualan di Mary Kay!!
Setiap tahun kami berpeluang untuk memenangi Top Director's Trip.  Bagi tahun Seminar 2013,  bersempena dengan ulangtahun penubuhan ke-50 Mary Kay,  hadiahnya adalah pakej pelancongan ke Afrika Selatan bersama suami.  Siapa yang tak nak bukan?  Hotel penginapan adalah di Sun City. Sungguh istimewa!




No comments:

Post a Comment

Please leave a comment. Tinggalkan jejak anda di sini ya