Monday, October 1, 2012

Bedak asas : Pentingkah ia?

Bedak asas atau foundation.  Mengapa ianya penting?
Ianya bukan sekadar mekap tetapi ianya bertindak sebagai pelindung kulit wajah anda.  Ia tiada SPF, jadi ia bukannya pelindung sinar UV.  Tetapi tahukah anda,  persekitaran anda penuh dengan asap dan habuk?  Yang tidak kelihatan dengan mata kasar?  Apa akan terjadi jika ia melekat terus pada kulit wajah anda yang tiada pelindung?  Wajah akan dipenuhi kotoran dan boleh menyebabkan tanda seperti tompokan hitam pada wajah dan jika tidak dibersihkan dengan betul akan menyebabkan kekusaman.
Tahukan anda,  Mary Kay TimeWise Liquid foundation boleh menjadikan kulit wajah anda kelihatan sekata,  licin dan cantik berseri secara semulajadi sebaik saja ianya disapu pada wajah anda?
Dan tahukah anda Mary Kay TimeWise Liquid foundation ini boleh menutup cela dan juga garis halus pada wajah anda?
Ianya sangat ringan dan paling penting,  tidak menutup pori-pori anda juga.  Mengapa penting sesuatu bedak asas itu tidak menutup pori-pori?  Tahukan anda salah satu penyebab terjadinya whitehead?  Kerana mekap yang menutup pori-pori lah.
Apa kata anda hubungi BC anda untuk mencubanya.
Atau jika anda tidak pernah menghubungi mana-mana Beauty Consultant,  sila hubungi saya untuk mencuba sendiri foundation ini ya.
Ada banyak yang ingin saya kongsikan tentang foundation ini,  dari segi penyapuannya,  dari segi campurannya dan bagaimana ia boleh tampak lebih cantik pada wajah anda!

No comments:

Post a Comment

Please leave a comment. Tinggalkan jejak anda di sini ya