Friday, January 22, 2010

Bertemu kawan lama

Hari ini kak has telah bertemu dengan kawan-kawan lama. Ada di antara mereka yang kak has sudah 20 tahun tidak bertemu. Kali terakhir kami berjumpa sebelum masing-masing berangkat ke Amerika Syarikat untuk melanjutkan pelajaran. Masing-masing tentunya semakin anggun bergaya. Ada yang menegur kulit wajah kak has .. ada yang berkata kulit kak has memang dari dulu lagi memang sudah cantik.

Alhamdulillah, memang kak has bersyukur kerana dikurniakan dengan kulit wajah yang tidak bermasalah. Walaubagaimanapun, kulit yang sediakala cantik tetap harus dijaga agar sentiasa kelihatan cantik dan tentunya, muda selalu. Semakin berusia, semakin kering kelihatannya.

Apakah rahsianya? Penjagaan dari awal .. Dulu-dulu, kak has cuma gunakan pencuci dan pelembab. Krim malam dan krim siang, apatah lagi, masker .. memang tak pernah sentuh pun. Cuma sejak dua tahun lepas, selepas mengenali Mary Kay, kak has mulai berjinak-jinak dengan krim siang, krim malam, masker dan serum. Dan inilah hasilnya.

Anda semua inginkan yang lebih baik dari kak has? Tentunya boleh ..

Pabila kulit wajah sudah semulajadi cantik, kita tidak perlu lagi menggunakan alat solek yang tebal. Kadang-kadang kak has cuma sapukan pelembab saja sebelum keluar rumah, pada malam hari lah .. kalau waktu siang, kak has masih sapukan krim siang, pelembab dan foundation. Salah satu fungsi krim siang Mary Kay yang lebih dikenali dengan nama TimeWise day solution adalah sebagai pelindung UV. Sementara foundation pula agar kulit tampak lebih licin dan rata.

No comments:

Post a Comment

Please leave a comment. Tinggalkan jejak anda di sini ya