Saturday, November 24, 2012

One Woman Can!

Mini Retreat bersama keluarga Swans Area pada 19 November lepas bertempat di The Zon Kuala Lumpur.
Tujuan utama Retreat adalah untuk mengembalikan semangat Perunding Kecantikan atau lebih dikenali sebagai Beauty Consultant (BC) untuk mengejar cabaran Asia Pacific Red Jacket Rally (APRJR) yang sedang berlangsung dari November 2012 hingga Mac 2013.

Seperti yang telah saya terangkan kepada BC saya,  hadiah utama APRJR semestinya Education Trip ke HangZhou China selama 4 hari 3 malam.  Ia bukanlan percutian untuk membeli belah semata-mata tetapi pencapai APRJR berpeluang bertemu dengan pencapai dari rantau Asia Pasifik,  belajar daripada mentor-mentor terhebat.  Dan pencapai juga sudahpun berada di landasan yang betul untuk mendapatkan cincin emas putih bertatahkan batu permata selain daripada mendapat komisyen sebanyak 12%.  Dan seterusnya,  bakal dinaikkan pangkat ke Pengarah Jualan atau Sales Director sebelum berakhirnya tahun 2013 nanti.  Anda nampak laluan yang telah disediakan oleh pihak syarikat?

Ketika Retreat berlangsung,  saya telah dipilih sebagai salah seorang mentor untuk berkongsi sedikit ilmu tentang betapa penting skil menjual di Mary Kay.  Ia merupakan pengalaman pertama saya,  berkongsi di hadapan 73 orang peserta.  Sedikit gugup,  kerana bimbang ia tidak memenuhi harapan mereka yang benar-benar mahu berjaya di Mary Kay.  Tetapi seperti yang telah saya nyatakan sebelum penutup majlis,  ia adalah perkongsian ikhlas daripada hati saya.  Tiada rahsia.  Kerana tujuan saya cuma satu,  agar semua lebih berjaya daripada saya.

Dan kepada ESSD Nafisah Omar,  terimakasih atas inisiatif dan kepercayaan kepada saya dan kepada Sales Director sisters yang lain-lain,  terimakasih atas usaha anda semua.

Glowing babes .. siapa sangka semua dalam gambar ini telah pun berusia lebih 40 tahun .. oops!! Inilah penangan TimeWise Regena Plus ..

Semua peserta yang hadir ..  Yang berjaket pink adalah Pengarah Jualan atau Sales Directors.  Yang berjaket merah adalah Red Jackets dan yang berjaket hitam adalah Beauty Consultants.  Sharon Loo sebagai wakil daripada Mary Kay Malaysia

Antara yang berforum .. semuanya adalah pencapai cincin berlian bagi kategori Queen Courts of Personal Sales

Dan ini adalah Beauty Consultant dari Crystal Swan unit yang telah hadir hingga ke akhir Retreat.  Antara yang hadir datang jauh dari Besut dan Kuala Terengganu .. sungguh terharu saya apabila mereka semua sanggup mengorbankan hujung minggu mereka untuk maju ke hadapan
 

No comments:

Post a Comment

Please leave a comment. Tinggalkan jejak anda di sini ya